top of page

Salgsbetingelser

Velkommen til HBBK Shoppen!
Her finner du en forenklet oversikt over våre viktigste salgsbetingelser. Vi ønsker å gjøre det enkelt for deg å forstå rettighetene og pliktene dine når du handler hos oss. For mer detaljert informasjon kan du lese de fullstendige vilkårene under.

Har du noen spørsmål eller tregner du hjelp?

Ring oss: 

41 30 32 40

Eller send oss en melding:

post@hbbkshoppen.no

Ofte stilte spørsmål
  • 01
  • 02
  • 03

1. Avtalen

Når du handler hos HBBK Shoppen inngår du en bindende avtale med oss. Avtalen består av:

  • disse salgsbetingelsene

  • opplysninger gitt i bestillingsløsningen

  • eventuelle særskilt avtalte vilkår

Hvis noe motstrider hverandre, gjelder det som er særskilt avtalt – så lenge det ikke strider mot norsk lov.

 

2. Partene

3. Pris

Alle priser er oppgitt i norske kroner og inkluderer mva og eventuelle avgifter. Du skal aldri betale mer enn prisen som står i kassen.

4. Bestilling / Avtaleinngåelse

  • Avtalen er bindende når du har sendt bestillingen.

  • Unntak: hvis det har skjedd en åpenbar skrivefeil i pris eller produktinfo.

5. Betaling

  • Vi kan belaste kortet ditt når varen sendes.

  • Faktura: minst 14 dagers betalingsfrist.

  • Kjøpere under 18 år kan ikke betale med faktura.

6. Levering

  • Levering skjer når du eller en representant har mottatt varen.

  • Hvis ikke annet er avtalt, leverer vi innen 30 dager fra bestilling.

7. Risikoen for varen

Risikoen går over til deg når varen er levert til deg.

8. Angrerett / Retur

Du har 14 dagers angrerett fra dagen etter du mottok varen.

  • Gi beskjed skriftlig (e-post eller skjema).

  • Varen må returneres innen 14 dager etter at du har meldt fra.

  • Du betaler returfrakten selv (med mindre vi har avtalt noe annet).

  • Du kan prøve varen, men må levere den tilbake i samme stand.

  • Vi tilbakebetaler innen 14 dager etter mottatt retur.

9. Forsinkelse / Manglende levering

Dersom vi ikke leverer som avtalt, kan du:

  • holde tilbake betalingen

  • kreve levering

  • heve kjøpet

  • kreve erstatning (dersom forsinkelsen skyldes oss)

10. Reklamasjon / Mangel på varen

Hvis varen har en feil:

  • Du må gi beskjed innen rimelig tid (senest 2 mnd. etter at du oppdaget feilen).

  • Reklamasjonsfrist: 2 år (5 år hvis varen er ment å vare vesentlig lenger).

  • Du kan kreve: retting, omlevering, prisavslag, heving av kjøpet eller erstatning.

11. Selgers rettigheter ved mislighold

Hvis du ikke betaler eller henter ut varen kan vi:

  • kreve betaling (evt. renter og inkassogebyr)

  • heve avtalen ved vesentlig mislighold

  • belaste et gebyr ved uavhentede varer (ikke for kunder under 18 år)

12. Garanti

Eventuell garanti kommer i tillegg til dine lovfestede rettigheter.

13. Personopplysninger

Vi behandler personopplysninger i tråd med gjeldende lovverk og kun for å kunne gjennomføre handelen. Vi deler ikke opplysninger med andre med mindre det er nødvendig for levering eller lovpålagt.

14. Konfliktløsning

  • Klager meldes til oss innen rimelig tid.

  • Vi prøver alltid å løse saken direkte med kunden.

  • Hvis vi ikke blir enige, kan du kontakte Forbrukerrådet (tlf. 23 400 500 / www.forbrukerradet.no).

  • Du kan også bruke EU’s klageportal: http://ec.europa.eu/odr

bottom of page